35 TAHUN MEMBESARKAN ANAK ANAK HASIL MENJADI BURUH RUMAH BATU NAMUN KINI ,PASRAH DENGAN KETENTUAN MAHA PENCIPTA


.
KAMPUNG SALOR,KELANTAN-pengorbanan seorang ayah bekerja sebagai buruh rumah batu selama 35 tahun berakhir mata pencarian pada akhir tahun 2020 apabila beliau tergelincir di ruang tamu rumahnya dan ditakdirkan cedera parah dipaha kirinya menyebabkan beliau tidak sedarkan diri beberapa hari.

Setelah sebulan berada di hospital kota bharu,beliau kini keluar dan kehidupan tidak sepeti biasa..kesedihannya tidak dapat lagi mencari nafkah untuk keluarga.

Mempunyai 10 orang anak ,yang bekerja hanya 6 orang yng bekerja biasa,namun setelah PKP ,salah seorang anaknya pula diberhentikan kerja.manakala 4 orang lagi masih kecil.

Menurut isterinya puan zainun 58 tahun,jika dulu suaminya tidak pernah kenal erti lelah untuk menyara keluarga selama 35 tahun sebagai buruh rumah batu,tidak mencari pekerjaan lain.

Anaknya mohd fazrul juga diberhentikan kerja akibat masalah ekonomi majikan dan kini dia seorang shaja yang dewasa tinggal bersama ibubapa memandangakn adik beradik yang lain sudah berkahwin dn bekerja sedikit jauh dari rumah orang tuanya.

Menurut mohd ilahi dia juga sekarang menghidap pelbagai penyakit diusia 65tahun
Namun ,angkur dengan ketentuan Takdir.

kepada mereka yang ingi memberi sumbangan boleh terus berhubung di talian 019-9791387

By Admin

Leave a Reply

Your email address will not be published.